czwartek, 30 marca, 2023

Bierzemy sprawy w swoje ręce

Odkręcamy pandemię strachu

Wstępne wyniki ankiety dla nauczycieli. Akcja trwa!

Mamy wstępne wyniki ankiety dla nauczycieli. Do tej pory w badaniu udział wzięło ponad 218 osób. Akcja jest kontynuowana. Czekamy na więcej.

Oto link do ankiety: KLIK

Dziękujemy szczególnie tym, którzy dodali szczery komentarz od siebie. Potwierdziło się to, co podejrzewaliśmy. Mamy wielu wspaniałych nauczycieli i pedagogów, którym nie jest obojętny los dzieci.

Dzieci też chcą wrócić, zapytaliśmy je o to. Czy ktoś jeszcze to zrobił? Zachęcamy do obejrzenia konkursowych prac naszych małych uzdolnionych artystów. KLIK

Zaufaliśmy Wam, uszanowaliśmy dane osobowe i prywatność. W związku z tym, niestety nie mamy 100 % pewności, czy każda odpowiedź jest prawdziwa, czy też ktoś postanowił sobie zrobić zabawę. Nasze wątpliwości budzi brak uzasadnień przy pytaniu: Dlaczego nie chcesz wrócić do szkoły? Albo tym osobom naprawdę już na niczym nie zależy, albo mamy do czynienia z tzw. trollami internetowymi.

Mimo wszystko, niezmiennie jesteśmy ludźmi wielkiej wiary i mamy nadzieję, że intencje ankietowanych były czyste 🙂

Wyniki trochę nas zaskoczyły. Myśleliśmy, że procentowo będzie więcej odpowiedzi na TAK („chcę wrócić”). Jednak nie jesteśmy zniechęceni. Skupimy się na pozytywnych stronach. Warto drążyć temat, chociażby dla naszych dzieci. Nie możemy udawać, że nic się nie dzieje.

Poniżej prezentujemy wykresy oraz niektóre uwagi ankietowanych. Warto poczytać te komentarze.

Stolik Wolności: Czy chcesz wrócić do nauczania w szkole?

TAK 44,5 %

NIE 52,3%

Inne 3,2%

Czy chcesz wrócić do nauki w szkole?Komentarze nauczycieli:

  • Tak, ale po chociaż tygodniu odpoczynku od spraw związanych z pracą.
  • W tym roku szkolnym to już więcej zamieszania niż pożytku, szczególnie z maturzystami, którzy i tak niedługo kończą.
  • Nie mam wyboru. W mojej szkole nauczyciele mają obowiązek świadczyć pracę z miejsca pracy, więc wszyscy nauczyciele przychodzą do szkoły.

 

SW: Dlaczego chcesz wrócić do nauczania w szkole?

  • Jest to jedyne miejsce gdzie spotykają się mądrość, dobro i kompetencje.
  • System kompletnie się nie sprawdza. Tak naprawdę nie ma możliwości rzetelnego zweryfikowania nauczanych treści. Zmęczeni są uczniowie, ich rodzice i my nauczyciele. Spędzamy przed komputerem po 12 i więcej godzin, a nasza praca okazuje się często bezowocna.
  • Dla zdrowia psychicznego swojego i dzieci.
  • Chcę mieć kontakt z dzieckiem, tylko wtedy moja praca ma sens.
  • Nauka zdalna jest totalnie nieefektywna. Młodzież spędza 12-14 godzin dziennie przed komputerem. Widać jak są zniechęceni i otumanieni. A w dodatku niektórzy mogą chodzą na korepetycje, gdzie nauczyciele dają lekcje całymi popołudniami – oczywiście w bezpośrednim kontakcie z uczniami. W szkole ten kontakt jest czymś wręcz zabronionym.
  • Bo to normalne. (podobne odpowiedzi pojawiają się wielokrotnie)
  • Kocham to. (takie słowa również padają kilka razy)
  • Nauczanie zdalne to fikcja wyczerpująca obie strony procesu nauczania, prowadząca do negatywnych skutków w sferze zdrowia psychicznego i fizycznego, nie wspominając o niskim poziomie edukacji.
  • Ponieważ zdalne nauczanie się nie sprawdza, widzę bardzo dużo problemów, które powoduje to zdalne nauczanie. Czuję się odpowiedzialna za moich uczniów, a nie jestem w stanie zapewnić im tego, co w normalnym trybie szkolnym.
  • Nauczanie zdalne jest bardzo mało efektywne w porównaniu ze stacjonarnym. Zamknięcie w domach wywołuje spustoszenie w psychice młodzieży, a częściowo także i dorosłych. Giną bardzo cenne więzi społeczne, atomizujemy się 🙁
  • Bezpośredni kontakt z dziećmi i ich zdrowie psychiczne jest dla mnie najważniejsze w pracy.
  • Długotrwała nauka zdalna wyrządza szkody na płaszczyźnie: indywidualnej, zdrowotnej, społecznej, intelektualnej.
  • Nauczanie polega na bezpośrednim kontakcie.
  • Izolacja jest szkodliwa społecznie.
  • Dla dobra dzieci. (odpowiedzi w tym tonie powtarzają się często)
  • Widzę, jak niewiele można nauczyć. W nauczaniu zdalnym radzą sobie jednostki lub mała grupa uczniów. Jak wiele jest gdzieś w kosmosie, bez pomocy rodziców, dzieci cierpią bez rówieśników.
  • Zdalna nauka to totalna porażka. Nauczanie przedmiotu w rozszerzeniu to nieporozumienie. Większość uczniów również tego oczekuje.
  • Brakuje mi mojej klasy!!
  • Człowiek jest istotą społeczną i potrzebuje kontaktu z drugim człowiekiem
  • Moje miejsce, jako nauczyciela jest w szkole.
  • Zależy mi na normalności i wolności.
  • Mam dosyć tej „koronościemy”
  • Praca zdalna nie pozwala na realizacją wszystkich obszarów wytyczonych w programach np. życie kulturalne, kształtowanie postaw społecznych.
  • Tylko takie jest efektywne, uczy kultury akademickiej, daje szasnę na spotkanie twarzą w twarz.
  • Pandemia to kompletna bujda. Kłamstwo wszechczasów. Z powodu fikcyjnego zagrożenia, dzieci ponoszą realne straty w edukacji, psychice, rozwoju. Trzeba natychmiast otworzyć wszystko, a szkoły przede wszystkim!
  • Dzieci bardzo na zdalnym nauczaniu tracą, coraz więcej dzieci uzależnia się od Internetu, nie nawiązują relacji, pojawia się depresja
  • Bo to gwarantuje prawidłowy rozwój psychoruchowy, emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży.

 

  • Czy zdalne nauczanie ma sens?

TAK 54,1% (…przeczytajcie komentarze poniżej! )

NIE 37,6%

INNE 8,3%

Czy zdalne nauczanie ma sens?

 

  • Na dłuższą metę – NIE
  • Jeżeli nie ma innej możliwości, to lepsze zdalne niż żadne.
  • Tylko dla starszych uczniów.
  • Wspomagająco, a nie zamiast nauczania klasycznego.
  • Jest to jakaś proteza.
  • W 90% jest niekorzystne dla uczniów. Tylko wybitni i zdolni mają trochę więcej czasu na samokształcenie, gdyż nie muszą tracić czasu na dojazdy do szkoły.
  • Tylko jeśli nie ma innego wyjścia, niestety uczniowie nie wynoszą z niego tak wiele jak ze szkoły.
  • I tak i nie.
  • Na dłuższą metę absolutnie NIE! Może być formą dodatkową, np. jako zwykły e-learning.
  • Czasowo, w warunkach ekstremalnych, dla studentów może bardziej to do zaakceptowania.
  • W niektórych przedmiotach – tak.
  • Tak, jeżeli stacjonarne jest niemożliwe – bywało jednak gorzej , a my wciąż przy komputerach;((
  • Nauczanie zdalne to nawet nie nauczanie, raczej pseudo-nauka.
  • Tylko w skrajnych przypadkach, choroby, wojny, kataklizmu.
  • Na chwilę, doraźnie może być stosowany, do 2 tygodni.

 

  • SW: Czy Twój powrót do szkoły zależy od szczepienia? 

  • TAK 9,6%
  • NIE 90,4%
  • Czy Twój powrót zależy od szczepienia?

 

  • Jeszcze nie wiem.
  • Chyba nie.
  • Nie zostało to jeszcze jasno wyartykułowane. Mam nadzieję, że nikt nie postawi mi takiego warunku. 
  • Absolutnie nie mam zamiaru się szczepić i narażać w ten sposób swojego zdrowia i życia!

SW: Chcesz się zaszczepić czy musisz?

CHCĘ 56,4%

MUSZĘ 3,2%

NIE ZASZCZEPIĘ SIĘ 40,4%

Chcesz czy musisz się szczepić?

SW: Dlaczego nie chcesz wrócić do nauczania w szkole?

  • Chcę, ale po chwili odpoczynku.
  • Boję się o zdrowie.
  • Boję się zachorować.
  • Dobrze mi w domu. Radzę sobie z nauczaniem zdalnym.
  • Nie dotyczy, chcę wrócić.
  • Nie dotyczy, uczę cały czas w młodszych klasach.
  • Ależ bardzo chcę wrócić!
  • Ja mogę zostać na zdalnym, ale widzę jak traci młodzież, materiał leży, psychika dzieci siada. Uczniowie uczą się oszukiwać, cwaniakować itp. Są tacy uczniowie, co nie robią nic!!!

SW: Boisz się wirusa CV-19?

TAK 12,1,%

NIE 78,5%

INNE 9,4%

Boisz się cv-19?

  • Wiem, że istnieje, jednak zarażenie zależy od indywidualnej odporności.
  • Tak i nie. Tak gdyż wiem że niektórzy przechodzą te chorobę bardzo ciężko.
  • Wiem, że niektórzy chorują ciężko, ale wygląda jakby wirus wybiera sobie ofiary (broń genetyczna?)
  • Boję się arogancji władzy, powszechnego lęku przed nią oraz bierności i bezmyślności społeczeństwa.
  • Już go miałem z całą najbliższą rodziną. Wszyscy przeżyli.
  • Jestem ostrożny zachowując przede wszystkim właściwe postawy sanitarne myjąc często ręce.
  • Wirus jest nie mam wątpliwości. Jednak o wiele groźniejsze zastosowane,, leczenie” które trawi Polskę i Polaków i służy innemu celowi.
  • Podchodzę do tego tematu zdroworozsądkowo.
  • Boję się wirusa, podobnie jak raka, cukrzycy, wypadku itp. Życie ludzkie jest kruche i przemijające, o czym nie chcemy pamiętać.

 

SW: Czy słyszałeś o inicjatywie Stolik Wolności?

TAK 66,7%

NIE 32,4%

Inne 0,9%

Czy znasz Stolik Wolności?

Jedyny komentarz:

Tak i bardzo Wam za to dziękuję!

(To my dziękujemy za miłe słowo 🙂

Wyniki ankiety zaprezentujemy podczas niedzielnej Konferencji „Dzieci wracają do szkół. Szkoły wracają do normalności”. KLIK